AdWords: Παίρνοντας την Google Partner πιστοποίηση

Αυτές τις μέρες τρέχει στην Αθήνα το σεμινάριο της πιστοποίησης για τους Google Partners. Ουσιαστικά πρόκειται για κάποιες παρουσιάσεις που φέρνουν τους επαγγελματίες του Google AdWords ξανά σε επαφή με αυτό και δίνουν τη δυνατότητα σε μή πιστοποιημένους επαγγελματίες να πιστοποιηθούν. Τα σεμινάρια καλύπτουν αρκετά βασικές έννοιες αλλά φτάνουν κ σε ένα ικανό σημείο ώστε να μπορεί κάποιος να δώσει τις σχετικές εξετάσεις προκειμένου να πιστοιποιηθεί.

 

Για εμάς που είμαστε πιστοποιημένοι συνεργάτες της Google όλο αυτό είναι μια ευκαιρία να μιλήσουμε με συναδέλφους να δικτυωθούμε και να μάθουμε ενδεχομένως και κάποια πράγματα – ειδικά από άτομα που μπορεί να έχουν δει και πέντε πράγματα παραπάνω ή/και έχουν μια καλύτερη πληροφόρηση.

English: Google Logo officially released on Ma...

Έτσι εδώ θα γράψω μερικές σημειώσεις εν είδει συγκεκριμένων πληροφοριών που έμαθα αυτό το τριήμερο.

 

1. Πλέον το Google μπορεί να χειριστεί πολύ καλά τις εναλλακτικές ορθογραφίες των keywords στο AdWords και στα ελληνικά. Εναλλαγές του σ/ς, τα διάφορα ‘ι’, ‘ο’ κλπ, δε χρειάζεται να μας ταλαιπωρούν και να προσθέτουν πολυπλοκότητα στις καμπάνιες μας – τα λαμβάνει εσωτερικά υπόψη του το Google AdWords όταν έχει κάνει κανείς τις κατάλληλες ρυθμίσεις.

 

2. Το ίδιο δεν ισχύει για τα συνώνυμα keywords. Έτσι αν κανείς θέλει να στοχεύσει σε παρόμοια keywords (πχ με το αυτοκίνητο) πρέπει να βάλει εκπεφρασμένα τα συνώνυμα τους (πχ αμάξι). Στα αγγλικά αυτό δεν ισχύει (βρίσκει μόνο του το AdWords συνώνυμα) αλλά στα ελληνικά (ακόμα) πρέπει να είμαστε πιο αναλυτικοί.

 

3. Τα greeklish keywords είναι κάτι που πρέπει να στοχεύουμε στις καμπάνιες μας – όπως και τα αγγλικά – γιατί πολύ κόσμος τα χρησιμοποιεί. ΔΕΝ πρέπει να τα βάζουμε στις διαφημίσεις και ΔΕΝ πρέπει να τα έχουμε στα landing pages. Παρόλο που το να στοχεύουμε keywords που δεν έχουμε στις AdWords διαφημίσεις και τα landing pages θα βλάψει ίσως λίγο την καμπάνια μας στην αρχή, αν κατά τα άλλα η καμπάνια πάει καλά (έχουμε καλό CTR δηλαδή), το Google (από ότι φαίνεται) θα καταλάβει την αξία των greeklish keywords και θα ανεβάσει κ το δικό τους Quality Score. Μια καλή πρακτική για το ενδιάμεσο αυτό στάδιο θα ήταν τα greeklish keywords να είναι σε δική τους ξεχωριστή καμπάνια.

 

4. Η καλύτερη δουλειά – στις εν Ελλάδι καμπάνιες έστω – σε ότι έχει να κάνει με εργαλεία διαχείρισης των διαφημίσεων γίνεται με το κλασσικό Google AdWords site και τον AdWords Editor. Άλλα 3rd party εργαλεία μπορεί να έχουν θέματα με τους ελληνικούς χαρακτήρες οπότε γενικά αποφεύγονται.

 

5. Αντίστοιχα ισχύει και για το τακτικό reporting για την αποτελεσματικότητα της καμπάνιας – κατ’ ελάχιστον στο τέλος του μήνα (αν όχι συχνότερα) είναι απαραίτητο να προκύπτει ένα τέτοιο. Η υποδομή που παρέχει το Google AdWords είναι αρκετή τόσο για απλές αναφορές όσο και για πιο custom λύσεις.

 

6. Ως προς το πως γίνεται η κοστολόγηση της διαχείρισης μιας καμπάνιας στο AdWords υπάρχουν διάφορες πρακτικές.

 

  • Η πιο συχνή είναι να υπάρχει χρέωση με βάση τον προϋπολογισμό του πελάτη. Αυτό έχει διάφορες παραλλαγές – πχ μπορεί να υπάρχει setup fee μπορεί και όχι. Μπορεί να είναι μειούμενο το ποσοστό της χρέωσης αν το budget μεγαλώνει, μπορεί να παραμένει flat.
  • Μπορεί επίσης να υπάρχει η έννοια του bonus σε περίπτωση που οριστούν κ επιτευχθούν οι στόχοι.
  • Κάποιοι μάλιστα πακετάρουν τη διαχείριση του AdWords με άλλες υπηρεσίες που προσφέρουν χωρίς να χρεώνουν συγκεκριμένα για αυτό. Πολύ λίγοι χρεώνουν όμως μόνο με βάση την απόδοση της καμπάνιας.

Τέλος, σημειώνω εδώ δύο εργαλεία για περαιτέρω έρευνα: SQR keyword optimization και αυτό.