Παρακολουθώντας τα social media

Google Analytics: How to Find Top Performing S...

Google Analytics: How to Find Top Performing Sales Pages (Photo credit: IvanWalsh.com)

Το – ευχάριστο γενικά – πρόβλημα με τα νέα μέσα και την παρακολούθηση τους είναι ότι παράγουν πολλά δεδομένα, πάρα πολλά. Η ψηφιοποιημένη τους μορφή, η ευρύτατη τους αποδοχή μαζί με την όλο και μεγαλύτερη προσέγγιση του ‘σε πραγματικό χρόνο’ σημαίνει ότι υπάρχει ένας μεγάλος όγκος πληροφορίας προς επεξεργασία και κατανόηση ώστε βάσει αυτών να δημιουργηθεί ένα σχέδιο δράσης.

Επιχειρησιακά ή πιο συγκεκριμένα επικοινωνιακά δεδομένα βέβαια πάντα υπήρχαν και πάντα ήταν πρόκληση η σύνοψη και η παρουσίαση τους αλλά πλέον το πρόβλημα έχει οξυνθεί.  Παραδοσιακά, η απάντηση ήταν σε τακτά χρονικά διαστήματα να δημιουργούνται αναφορές προόδου όπου θα καταγράφονται οι σχετικοί δείκτες και θα παρουσιάζεται ένα στιγμιότυπο κάθε φορά της επιχείρησης ή της συγκεκριμένης πρωτοβουλίας προκειμένου να ενημερώνονται (ή, αντίστοιχα, να κρίνονται) οι εμπλεκόμενοι.

Αν το σκεφτεί κανείς  το παραπάνω είναι ένας από τους λόγους που έχουμε ‘κληρονομήσει’ αυτά που θεωρώ πλέον εν πολλοίς αρχαιολογικά αντικείμενα όπως business plans, powerpoint presentations κλπ. Μπορεί να υπάρχουν περιπτώσεις που έχουν ουσιαστικό ρόλο αυτά αλλά συχνά είναι εκεί για να δώσουν ένα στιγμιότυπο της κατάστασης όταν στην πραγματικότητα χρειαζόμαστε κάτι άλλο.

Όλα αυτά περιπλέκονται ακόμα περισσότερο όταν δεν είναι ο άμεσα ενδιαφερόμενος που ασχολείται με τα νέα μέσα αλλά η δουλειά έχει γίνει outsource εκτός. Κάτι τέτοιο – παρά τα  οφέλη που εμπεριέχει – επιβάλλει και μια απόσταση (ή αποστασιοποίηση) και μια χρονική διαφορά προκειμένου να γίνει κατανοητή η διαθέσιμη πληροφορία και να μεταφερθεί πίσω στον άμεσα ενδιαφερόμενο. Δηλαδή το μήνυμα αλλοιώνεται αναπόφευκτα και χάνει κάποια από την αμεσότητα και αξία του εφόσον μεσολαβεί τρίτος.

Μια απάντηση σε αυτό είναι ο επαγγελματίας που έχει αναλάβει την παρακολούθηση των νέων μέσων για λογαριασμό ενός πελάτη – ή και ο ίδιος ο ενδιαφερόμενος τελικά – να μπορέσει να δημιουργήσει απλές “κονσόλες ελέγχου” (βλ πχ Google Analytics Dashboards) μέσα από τις οποίες θα είναι εφικτό να παρακολουθούνται (και να ελέγχονται) οι βασικοί δείκτες που αφορούν το brand του, τον ανταγωνισμό και ό,τι άλλο χρειάζεται.

Αυτές οι κονσόλες ή φόρμες, θα πρέπει να λειτουργούν δυναμικά και αυτοματοποιημένα – ώστε να απαιτούν ελάχιστη συντήρηση μόλις στηθούν – και ταυτόχρονα να καταγράφουν το ιστορικό ώστε να μπορεί κάποιος να ανατρέξει για να συγκρίνει κλπ.

Φεύγοντας πέρα από την παρακολούθηση των νέων μέσων η ίδια αρχή μπορεί να εφαρμοστεί και σε άλλους τομείς μιας επιχείρησης – από τις πωλήσεις ως τη διαχείριση της αποθήκης και από τη διαχείριση του προσωπικού μέχρι ό,τι άλλη εξειδικευμένη ανάγκη έχει η εκάστοτε επιχείρηση. Η δημιουργία σχετικών dashboards όπου θα μεταφέρονται και συνοψίζονται ποσοτικοί δείκτες σε real-time ή σχεδόν real-time και πάντως σίγουρα αυτοματοποιημένα (τραβώντας δεδομένα κατευθείαν από το ERP ή το CRM) είναι ο τρόπος να παρακολουθείς μια επιχείρηση πλέον.

Το αποτέλεσμα θα είναι μια πολύ πιο ουσιαστική παρακολούθηση χωρίς τη δημιουργία ‘στιγμιοτύπων’ που παλαιώνονται τη στιγμή που σώζεις το αρχείο ή κλείνεις την παρουσίαση σου. Επιπλέον, εφαρμόζοντας επιχειρηματικά μοντέλα (όπως πχ αυτό για SaaS) στα ‘εισερχόμενα’ δεδομένα και προεκτείνοντας τα στο μέλλον μπορεί κάποιος αρκετά υψηλά ιστάμενος να βλέπει σε πραγματικό χρόνο τη μεγάλη εικόνα της επίχειρησης και που πηγαίνει αυτή.

Σίγουρα αυτό ‘αναιρεί’ κάποιους υπάρχοντες ρόλους σε μια επιχείρηση και τα περιφερειακά οικοσυστήματα της – αλλά δημιουργεί άλλους ρόλους. Και ευκαιρίες.