Η φούσκα του περιεχομένου

Φούσκα στο περιεχόμενο

Για όσους παρακολουθούν το πως μπορεί να προωθηθεί μια επιχείρηση διαδικτυακά οι τελευταίοι μήνες είναι αρκέτα ενδιαφέροντες μιας και έχουν υπάρξει αρκετές ανακατατάξεις.

Συγκεκριμένα αρκέτα εργαλεία που μέχρι πρότινος ήταν αρκετά αποτελεσμάτικα στο να φέρνουν οργανική κίνηση σε μια σελίδα online πλέον έχουν αρχίσει να μην είναι και τόσο αποδοτικά.  Μιλάω για τις “παραδοσιακές” μέθοδους βελτιστοποίησης για μηχανής αναζήτησης (SEO) οι οποίες είτε έχουν περιορισμένη δυναμική (πόσο να ασχοληθεί κανείς με τις αλλαγές on-site;) είτε με τις τελευταίες ενημερώσεις του αλγόριθμου της Google έχουν αποδυναμωθεί πολύ (το τι μπορεί να θεωρηθεί αποτελεσματικό link-building παραμένει ασαφές).

Άρα τι μένει για την οργανική κίνηση;

Υπάρχει πάντα η κλασσική λογική (η οποία δύσκολα θα αλλάξει σύντομα) της δημιουργίας συνδέσμων από άλλα site στο site-στόχο. Ένας τρόπος που ακόμα επιβιώνει αξιοπρεπώς είναι η χρήση guest posts, δηλαδή posts σε τρίτα site καλής ποιότητας που θα δεχθούν να δημοσιεύσουν ένα κείμενο με link πίσω στο site-στόχο.

Αυτό είναι ήδη σύνηθης πρακτική και αποτελεσματική αλλά έχει δύο χαρακτηριστικά. Πρώτον η διαδικασία του να δημιουργήσεις το περιεχόμενο αυτό (πχ ένα post 400-500 λέξεων) κοστίζει αν μη τι άλλο σε χρόνο και πρακτικά το μόνο όφελος είναι ένας εισερχόμενος σύνδεσμος (backlink). Αλλά ας πούμε ότι αυτό είναι τελικά ένα αποδεκτό κόστος.

Το άλλο πρόβλημα – που σχετίζεται με το πρώτο – είναι ότι για να πετύχει κανείς όγκο τέτοιων backlinks καταφεύγει στη δημιουργία χαμηλής ποιότητας posts του τύπου “Τα 5 καλύτερα μέρη να πας διακοπές” και “Οι 10 πιο έξυπνες ιδέες για καλοκαιρινές αγορές”. Παρόλο που αυτά μπορεί να φαίνονται (και ίσως κάποια να είναι κιόλας) ενδιαφέροντα τελικά υπάρχει ένας σοβαρός κίνδυνος να καταλήξουμε να έχουμε ένα διαδίκτυο με τα περισσότερα sites να έχουν τέτοιο ρηχό και χαμηλού ειδικού βάρους κείμενα.

Αν δεν αλλάξει κάτι – πράγμα απίθανο βέβαια – το αποτέλεσμα θα είναι τελικά ακόμα και τέτοια κείμενα να πάψουν να έχουν σημασία για την κατάταξη στα οργανικά αποτελέσματα. Και θα μας μείνουν τα κείμενα που γράφτηκαν αλλά δεν μπορούν να φέρουν αποτέλεσμα.

Θα είναι δύσκολο να βρεις δηλαδή κείμενα με πολύ έρευνα πίσω τους, κείμενα αυθεντικά με εμπειρίες και βιώματα μέσα τους, κείμενα με γνώμη και άποψη. Δε θα εκλείψουν εντελώς τέτοια κείμενα φυσικά – και πάντα είναι δυνατό να τηρείται υψηλά το επίπεδο της “αρχισυνταξίας” ώστε να διαφυλαχτεί η ποιότητα – αλλά σύντομα ίσως να είναι η εξαίρεση αυτό.

 

Από την άλλη βέβαια υπάρχουν και άλλοι τρόποι που κρατούν καλά. Έτσι, καμπάνιες στο Facebook και σχετικές διαφημίσεις, καμπάνιες email αλλά και φυσικά καμπάνιες pay-per-click είναι όλοι εναλλακτικοί τρόποι που μπορούν να έχουν σημαντικά αποτελέσματα ανάλογα με το brand, το κοινό, το budget κλπ