Αποδοτικό περιεχόμενο από τους επαγγελματίες των ΜΜΕ

Άλλο ένα άρθρο που βρήκα στο LinkedIn συνοψίζει πολύ καλά μια ιδέα που μπορεί στην παρούσα συγκυρία να λύσει δύο προβλήματα με τη μία.

(credit)

Έτσι από τη μία έχουμε το γνωστό (στο χώρο του online marketing γνωστό έστω) πρόβλημα ότι content does not scale. Με άλλα λόγια η παραγωγή περιεχομένου είναι δύσκολο να γίνει αποδοτικά και σε σταθερό ρυθμό ενώ ταυτόχρονα να βγάζει και τα χρήματα του. Παράλληλα, το περιεχόμενο όπως είναι γνωστό είναι βασικότατο συστατικό μιας οποιαδήποτε (εταιρικής και μη) παρουσίας online και κατ’ επέκταση και της προώθησης της. Κοινώς, υπάρχει ζήτηση για καλής ποιότητας, αποδοτικό περιεχόμενο.

Από την άλλη, ειδικά στην Ελλάδα αυτό τον καιρό αλλά και παγκοσμίως ο τύπος περνάει κρίση και προσπαθεί να βρει ένα βιώσιμο μοντέλο κάλυψης της επικαιρότητας. Αυτό είναι μεγάλη κουβέντα – και εκτός θέματος για αυτό το post – αλλά το ενδιαφέρον από αυτή την υπόθεση είναι ότι δυστυχώς ή ευτυχώς (ευτυχώς κατ’ εμέ) το οικοσύστημα των μέσων μεταλλάσσεται και στην πορεία ‘απορρίπτει’ μέρος των απασχολούμενων σε αυτό.

Όμως αυτά τα άτομα (δημοσιογράφοι, συντάκτες, επιμελητές αλλά και επαγγελματίες του ήχου και της εικόνας) έχουν ακριβώς αυτα τα χαρακτηριστικά που χρειάζεται ο χώρος του online marketing. Είναι έμπειροι στην παραγωγή καλής ποιότητας περιεχομένου (στο μέσο του ο καθένας) με γρήγορους ρυθμούς, ενδεχομένως με έτοιμα εργαλεία και δίκτυο γνωριμιών. Ταυτόχρονα, είναι σε φάση αναζήτησης εργασίας, δηλαδή υπάρχει προσφορά και έχει νόημα να ταιριάξει αυτή με την προαναφερθείσα ζήτηση.

(credit)

Σίγουρα, όλο αυτό δεν είναι για όλους και υπάρχουν θέματα προς αντιμετώπιση: χρειάζεται να καλυφθεί ένα learning curve από τη μεριά πχ ενός δημοσιογράφου σε νέα εργαλεία και τρόπο δουλειάς καθώς και να αποδεχτεί ότι δεν είναι το ίδιο πράγμα με αυτό που έκανε πριν. Επίσης, η έννοια του full-time ίσως να μη βρίσκει εφαρμογή στα social media: ίσως μόνο τα πολύ μεγάλα brands μπορούν  να έχουν κόσμο να ασχολείται πλήρως για αυτά –  στις υπόλοιπες περιπτώσεις θα πρέπει να μοιράζει αυτό το ‘νέο’ επαγγέλμα τις υπηρεσίες του σε παραπάνω από ένα πελάτη.

Παρεμπιπτόντως μετατρέπεται έτσι μια ομάδα υπαλλήλων σε ελεύθερους επαγγελματίες – ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση σε επίπεδο νοοτροπίας θα ‘λεγε κανείς για αυτή την περίοδο.