Αν το περιεχόμενο είναι βασιλιάς, το design τι είναι;

Intentionally blank

Image by i_gallagher via Flickr

Σε μια εποχή που όλοι επικεντρώνονται σε social media, mobile εφαρμογές, integration κλπ μπορεί το ερώτημα να φαίνεται παρωχημένο αλλά η ουσία του παραμένει επίκαιρη.

Οι περισσότεροι πλέον καταλαβαίνουν πόσο σημαντικό είναι το περιεχόμενο και συγκεκριμένα το ποιοτικό περιεχόμενο για μια παρουσία online όποιος και αν είναι ο σκοπός της. Η σημασία του αυθεντικού και χρήσιμου περιεχομένου τονίζεται κατά καιρούς με διάφορους τρόπους, με τελευταίο την πρόσφατη ανακατάταξη των αποτελεσμάτων του Google (μόνο για τα αποτελέσματα στα αγγλικά ακόμα) προκειμένου να αναδεικνύεται το πραγματικό καλύτερο περιεχόμενο εκεί έξω.

Αν επομένως το πιο σημαντικό είναι το περιεχόμενο σε μια παρουσία online και εκεί πρέπει να ρίξει το βάρος και τους πόρους του όποιος επιχειρεί να στήσει κάτι μήπως το αντίπαλο δέος το οποίο για χάρη συντομίας θα το πω design πρέπει να είναι αυτό που θα ‘θυσιαστεί’;

Φυσικά δε λέω να γυρίσουμε στην εποχή του Web 1.0 που τίποτα δε βλέπεται. Πρέπει οπωσδήποτε να τηρούνται κάποια στάνταρ (κ δεν εννοω μόνο να υπάρχει το σχετικό HTML κ CSS compliance)  – αν μη τι άλλο για SEO λόγους ώστε να βρίσκει κανείς εύκολα ό,τι ψαχνει και για να μη τον διώχνει η σελίδα. Αλλά, σε κάθε περίπτωση δεν είναι απαραίτητο να γινονται παπάδες στην οθόνη για να έχει σούπερ αποτελέσματα η παρουσία.

Η ενδιάμεση λύση είναι η χρήση καλοσχεδιασμένων templates περασμένων στο CMS της επιλογής του καθένα (και ανάλογα με την περίπτωση και τη χρήση για την οποία προορίζονται πάντα). Δεν είναι απαραίτητο να ξεκινάει κανείς από το μηδέν του ‘notepad’. Αυτό επιτρέπει την άμεση υλοποίηση, γενικά την παρακολούθηση κάποιων προτύπων και την έμφαση εκεί που πρέπει: στο περιεχόμενο. Μπορεί να μην είναι η σουπερ-customised λύση αλλά είναι κάτι που θα φέρει αποτελέσματα γρήγορα και αποδοτικά.

Πάντα βέβαια θα υπάρχουν φορές που το εντελώς custom και ιδιαίτερο είναι αναπόφευκτο και επιθυμητό αλλά στην πράξη είναι πολύ λίγες οι περιπτώσεις αυτές όταν υπάρχουν τόσα πολλά και χρήσιμα εργαλεία τα οποία μπορούν να κάνουν πολύ εύκολη τη δημιουργία μιας παρουσίας online. Πλέον η ουσία βρίσκεται είτε να βρεθείς μέσω των social media μπροστά στους χρήστες ή τους καταναλωτές σου ή να τους προσελκύσεις να έρθουν στην online παρουσία σου. Και κανένα design όσο και να λειτουργήσει ως ‘κράχτης’ και όσο καλό και να είναι δεν πρόκειται να βοηθήσει σημαντικά επ’ αυτού – ειδικά μακροπρόθεσμα.